Άρθρα | ΔΙΑΒΗΤΗΣ & ΑΣΚΗΣΗ

Η άσκηση για τους διαβητικούς είναι πολύ ευεργετική.

Οι διαβητικοί που ασκούνται συστηματικά έχουν:

  • Χαμηλότερη πίεση και χοληστερίνη
  • Υψηλότερο μεταβολισμό, λιγότερο κοιλιακό λίπος και καλύτερο έλεγχο του βάρους τους
  • Περισσότερη ενέργεια, αντοχή και λιγότερο άγχος
  • Καλύτερη αντίδραση του σώματος στην ινσουλίνη, με αποτέλεσμα τη μείωση των επιπέδων σακχάρου

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
Οι τύποι άσκησης που προτείνονται για τους διαβητικούς είναι οι αεροβικές καθώς και οι ασκήσεις ενδυνάμωσης. Η αεροβική γυμναστική όπως το περπάτημα, ο χορός, το κολύμπι και το ποδήλατο, ενεργοποιεί μεγάλες μυϊκές ομάδες, ενώ οι ασκήσεις ενδυνάμωσης μπορούν μεταξύ των άλλων να επικεντρωθούν και σε συγκεκριμένες μυϊκές ομάδες. Οι επιλογές που έχετε για να είστε δραστήριοι είναι πολλές, συνεπώς επιλέξτε την άσκηση που σας ταιριάζει και σας ευχαριστεί. Για κάθε είδους άσκηση, η ένταση θα πρέπει να είναι από ήπια έως μεσαία.

Συμβουλές πριν αρχίσετε να ασκείστε
Συμβουλευτείτε τον ιατρό σας, αφ’ ενός μεν για να βεβαιωθείτε ότι το σάκχαρό σας είναι αρκετά σταθερό προκειμένου να αρχίσετε τη γυμναστική, αφ’ ετέρου δε για το ενδεδειγμένο είδος άσκησης που σας ταιριάζει, πάντοτε λαμβάνοντας υπόψη σας την κατάσταση της καρδιάς σας και γενικότερα των αγγείων σας.
Ο ιατρός σας ενδέχεται να σας ζητήσει να πραγματοποιήσετε ένα τεστ κοπώσεως αν:

  • Είστε πάνω από 35 χρονών
  • Έχετε διαβήτη τύπου 2 πάνω από 10 χρόνια
  • Έχετε υψηλή πίεση
  • Είχατε ή έχετε προβλήματα με την καρδιά σας

Συμβουλές για το πως να κάνετε γυμναστική με ασφάλεια

  1. Πριν ξεκινήσετε την άσκηση, θα πρέπει να ελέγξετε το σάκχαρό σας. Τις πρώτες φορές συνιστάται να ελέγχετε το σάκχαρό σας και κατά τη διάρκειαν αλλά και μετά το πέρας της άσκησης, ώστε να γνωρίζετε τη διακύμανσή του
  2. Βρείτε κάποιον να σας κάνει παρέα στην άσκηση. Αυτό βοηθά στον έλεγχο και στην τήρηση του προγράμματος γυμναστικής
  3. Πρέπει πάντα να προετοιμάζετε το σώμα σας με ασκήσεις προθέρμανσης. Η προθέρμανση πρέπει να διαρκεί 5-10 λεπτά και να είναι ήπιας μορφής, ώστε να αποτρέψει το σώμα σας από τυχόν τραυματισμούς
  4. Ξεκινήστε με ήπιας έντασης ασκήσεις 5-10 λεπτά την 1η μέρα και προσθέστε 5 λεπτά κάθε επόμενη μέρα μέχρι να φτάσετε τα 30 λεπτά. Στόχος σας πρέπει να είναι 5 μέρες τη βδομάδα από 30 λεπτά την ημέρα
  5. Φροντίστε να φοράτε άνετα ρούχα και αθλητικά παπούτσια που προστατεύουν τα πόδια σας από τραυματισμούς. Μετά το τέλος της άσκησης, να φροντίζετε τα πόδια σας με προϊόντα ενυδάτωσης και ανάπλασης, όπως ο αφρός περιποίησης Neuropad Foam
  6. Να έχετε πάντα ένα μπουκάλι νερό μαζί σας. Να πίνετε αρκετό νερό ώστε να μην αφυδατωθείτε
  7. Να έχετε πάντα μαζί σας παστίλιες γλυκόζης σε περίπτωση που νιώσετε σημάδια υπογλυκαιμίας
  8. Μην κάνετε γυμναστική όταν αισθάνεστε αδιαθεσία ή έχετε κάποια ίωση
  9. Σε περίπτωση που νιώσετε σημάδια υπογλυκαιμίας, σταματήστε αμέσως την άσκηση. Μετρήστε το σάκχαρό σας και φάτε ένα σάντουιτς ή δυο μπισκότα
  10. Σε περίπτωση που νιώσετε πόνο στο στήθος, στην κοιλιά ή στο λαιμό, νιώσετε έντονο λαχάνιασμα ή έχετε κάποιο άλλο παράξενο σύμπτωμα, σταματήστε αμέσως την άσκηση. Αν ο πόνος παραμείνει 10 λεπτά αφού έχετε σταματήσει την άσκηση, επικοινωνήστε με τον ιατρό σας για περαιτέρω συμβουλές

Συμβουλές για μετά τη γυμναστική

  • Μετά το πέρας της άσκησης ελέγξτε τα πόδια σας για τυχόν τραυματισμούς, κοκκινίλες ή άλλα σημάδια. Αν τα πόδια σας είναι ιδρωμένα, προστατέψτε τα φορώντας στεγνές κάλτσες. Να φροντίζετε τα πόδια σας με προϊόντα ενυδάτωσης και ανάπλασης, όπως ο αφρός περιποίησης Neuropad Foam
  • Η άσκηση ενδέχεται να μειώσει το σάκχαρό σας, συνεπώς μετά το πέρας της άσκησης, κάντε μέτρηση. Ενδέχεται ωστόσο να υπάρχει ακόμα και αύξηση του σακχάρου, η οποία θα οφείλεται στις ορμόνες που εκλύονται κατά τη διάρκεια της άσκησης των μυών
  • Ανταμείψτε τον εαυτό σας μετά από κάθε άσκηση, εμπνεύστε τον εαυτό σας και θέστε νέους στόχους

Τα άτομα με διαβήτη πρέπει να αθλούνται τακτικά, καθώς και να ελέγχουν συχνά τα επίπεδα γλυκόζης τόσο πριν, όσο και μετά την άσκηση.

Οι πληροφορίες που παρέχονται είναι για γενική ενημέρωση και σε καμία περίπτωση δεν δύνανται να αντικαταστήσουν τις συμβουλές / οδηγίες του ιατρού σας.
Για όποιο θέμα υγείας αντιμετωπίζετε, θα πρέπει να συμβουλεύεστε πρώτα τον ιατρό σας.

Ενημερωθείτε τώρα για το ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΝΟΜΙΩΝ

Share |